4 Haziran 2008 Çarşamba

BLD

BLD ne derseniz, bilmiyorum "de Belastingdienst''i (yani vergi dairesi) o sekilde kisaltayim dedim. Bizim bölüm gerçi BT olarak kisaltiliyor (Belastingdienst Toeslagen)..

Geçen sene ekim ayindan itibaren burada çalisiyorum, neyse ki sadece 6 hafta kadar bir süremiz kaldi. Ilk baslarda 2 haftalik bir kurs, ardindan bir sinav ile ise alindik. Simdi surekli bloga yazayim dedim ama araya hep bir seyler girdi bir türlü BLD ye adapte olamadim bitti, gider ayak yazayim baride, hem blog dolsun hem bana hatira kalsin. Bizim basladigimiz dönem iste 37 kisilik bir grupla baslamistik, sinavda kalanlarla falan 25 kisi mi ne kalmistik, simdi baksak bizimle baslayan arkadaslara.. herhalde 10 kisi ha variz, ha yoguz, arada isten atilanlar, kovulanlar, kendi gidenler, is degistirenler falan.. Ise ilk basladigimizda vay bee vergi dairesinde çalisacagiz demistik, elimizden geldigince titiz calisiyor, hata yapmamaya ugrasiyorduk, cünkü bize hata oraninin yüde 5'in altinda olmasi öneriliyordu, iste öyle derken böyle derken.. bir dönem çok iyi çalistigim için kontrol takimina aldilar beni.. ama fazla soft oldugumdan (ki insanlara gidip hatalarini duzelttiriyordum, hata orani tavana vurmasin diye :P ) baktilar ben yeterince gaddar ve zalim degilim, kontrolden cikarttilar hehehe..



Neyse ilk basta diger çalisanlarla kaynasalim diye bizim grubu parçalara böldüler ve 4 odaya yayildik. Sonra bir araya geldik falan derken.. Hangi bir olayi anlatayim yaw?Ekrem'in yüzünden olan kisa devre ve uçan bilgisayarlardan mi? Surinam asilli arkadaslarin nasil Türkçe ögrendiklerinden mi? 2. katta çalisan bir kizin hangi uyrukta oldugunu ögrenmek için bahse girdiklerinden mi? Vraagbrieven yaparken, lastik savaslarindan mi bahsedeyim? Kocaman kocaman insanlar :P Birisi yuksek okulda hala okuyor, digeri universitede bitirme tezi ile mesgul olan insanlarda aramizda oldugunu düsünürsek eger.. Biz çok gurultu çikartiyorduk ya :) Gerci ben pek cikartmamaya calisiyordum, digerlerine göre biraz daha yas olarak olgun oldugumdan, ama arada kaynayip gidiyordu iste :D Grubu birkaç sefer ayirdilar ama.. mignatiz gibi yine bir araya gelip oturduk. Hani isimiz çok sIkici oldugundan, bizde isi kendimizce eglenceli hale getiriyorduk.. Iyiki de oyle yapmisiz, belki kacirdigim bazi imkanlar oldu ama.. çok guzel vakit gecirdik simdi dusunuyorum da..

Ilerleyen zamanlarda is ortamina biraz daha dalacagim.. simdilik bir baslangiç yapalim dedim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder