24 Mart 2009 Salı

Slumdog yeniden

Slumdog hakkinda yazdigim yazilar bazilari tarafindan pek hosnut bir sekilde karsilanmadi maalesef. Sanirim elestiriye acik bir halk olmadigimizdan kaynaklaniyor bu. Ben yazdigim her kelimenin arkasinda durarak yazdim. Hindistani yakindan gormedim ama Hintlileri yakindan gorebildim, aralarinda bulundum. Herhalde bir seyler biliyorum ki konusuyorum. Farkli kulturlerin bir arada yasadigi bir ulkede buyudum ben, belki de humanist bir bakis acisiyla, birbirimizi bu sekilde tolerans gosterebiliyoruz.

Burada Surinam asilli insan cok ama aslen Hintli olan (ayni bizim gocmenler gibi 100-200 sene once oraya goc etmisler) insanlar var, yani bizim gibi, onlarda orf ve adetini korumus. Hindistandan once Surinam'a sonrada buraya gelmis olsalar bile. Veya bazilari direk buraya gelmistir.Bu topluluktan bazilarini yakindan taniyorum, ayni ortamlarda bulunuyorum. Bir sekilde bir arada yasadigimiz icin o insanlarin huyunu suyunu, kulturunu biliyorum. Evet, bir coguna gore engin bilgilerim var elbette. Yoksa bosuna laf kalabaligi yapmiyorum. Yemeklerini de biliyorum, konusmalarini da, sarkilarini da..

Ayni sekilde Cin'lilerde cok burada. Daha gecen Endonezya'da yetismis Cinli is arkadasimdan tjap tjoy tarifi aldim, baska bir sekilde Fasli birinden tajin yemekleri nasil yapildigini anlatti. Surekli Turkler ve Araplarin arasindaki surtusmeleri konusuruz.. Neden tatil icin Yunanistan ve Misir tercih edilir gibi konular da olmuyor degil.. Vesaire, vesaire Burasi bir melting point..

Diyecegim su ki; once farklı fikirlere saygi gostermeyi ogrenmeliyiz.
Herkesin fikri bir olmak zorunda da degil
Bizi biz yapan farklılıklarımızdır. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder