29 Nisan 2008 Salı

Ben X

Kokusu bile yeterdi.
Keşfedilmeyi bekleyen bir kıtada
henüz keşfedilmemiş bir mevsimin kokusu.
Ama kilometrelerce uzaktan alabildiğim bir koku.

O, muhteşem boynunu bana doğru
çevirip, manzarayı izliyordu.

Ve ben dudaklarımı özgürlüğümün bir nişanesi olarak
oraya bir bayrak gibi nasıl dikeceğimi hayal ediyordum.

Bu şekilde yanında oturup, bedeninin sıcaklığını hissederken
aniden, ansızın, mükemmel bir biçimde.

Bir şey yapma zamanıydı.
Bir şey söylemeliydim.

BEN X altyazi

http://www.imdb.com/title/tt0953318/





Ben kimseye benzemez. Kendine has bir dünyası, o dünyayı kaplayan ArchLord adlı bir internet oyunu ve o oyunda saygı duyulan çok güçlü bir karakteri vardır. Oyunda edindiği tecrübeleri gerçek hayata aktarma hayali kurar. Ama gerçek dünyada okul, her gün karşılaştığı zorbalıklarla cehennem gibidir. Bu durumdan kurtulmak için bir plan yapar, ama oyunda tanıştığı Scarlite adlı kızla gerçek hayatta da karşılaşmayı planlamamıştır... Belçika'nın bu yılki Oscar adayı olan ve yenilikçi tarzıyla dikkat çeken bu ilk film, yönetmeninin kendi romanından uyarlanmış. Aynı romandan esinlenilerek tasarlanan ArchLord, internet üzerinden oynanmaya devam ediyor.
_____

Kendine kurduğu izole dünyada yaşayan ve tuhaf davranışları nedeniyle özellikle okul arkadaşlarının alay konusu olan bir gencin, itilip kakılmaya dur deme hikâyesini konu alan film, zengin anlatım yapısıyla dikkat çekiyor. Farklı türleri iç içe geçiren filmde, bilgisayar oyunu canlandırmaları ve animasyon bir arada kullanılıyor. Günümüzde gündelik hayatın içine yerleşen bilgisayar uygulamalarını, cep telefonu ve el kamerası gibi teknolojik oyuncakları da anlatımını zenginleştirmek için kullanan film, müzikleriyle de dikkat çekiyor. Filmin gösteriminin, başrol oyuncusu Greg Timmermans'ın katılımıyla gerçekleşeceğini de hatırlatalım.
_____

Film, yönetmen Nic Balthazar'ın -"Niets" was alles wat hij zei- adlı kitabından sinemaya uyarlanmıştır. Kitap gerçek hayatta yaşanan bir olayı konu almaktadır. Liseli bir genç, Gent şehrindeki Gravensteen Sarayı'ndan atlayarak intihar etmiştir. Otizmin özel bir şekli olan Asperger Sendromu taşıyan bu genç, okulda sürekli olarak kendisiyle alay edilmesi ve itilip kakılması nedeniyle cinnet geçirmiş ve hayatına bu şekilde son vermiştir. Bu durum daha sonraları gencin annesine bıraktığı veda mektubunda ortaya çıkmıştır.

Balthazar intihar eden gencin annesini tanıdığı için, onun anısını yaşatmak ve toplumun dikkatini bu tür olaylara çekmek için olayı beyaz perdeye taşımıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder